Salgs - og leveringsbetingelser

SALGS - OG LEVERINGSBETINGELSER

Vi er en norsk nettbutikk og du kan trygt handle hos oss! Les nøye gjennom våre salgs- og leveringsbetingelser ved kjøp hos HexaShop. 

FIRMAOPPLYSNINGER

Hexa AS, Kongensgt. 41, 7012 Trondheim. Nettbutikkens navn er HexaShop. 

Organisasjonsnummer: 976 960 343 MVA

Tlf: 73 83 37 60

Epost: mail@hexa.no

 

GENERELT

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre betingelser og det inngås en bindende avtale mellom Hexa AS og deg som kunde. For å handle i vår nettbutikk må du registrere deg som Kunde. Konto kan opprettes under Min konto. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp, samt faktura må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er epost og mobilnummer obligatorisk. Registrert adresse må være din leveringsadresse. 

Når du foretar en bestilling hos oss, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekreftelse. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig. 

 

PRISER

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjerlder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.  

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte Kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.  

 

LEVERING

Vi prioriterer RASK LEVERING og deg som kunde, slik at du skal få tilsendt dine produkter så raskt som mulig. Normal leveringstid er 1-4 arbeidsdager (hverdager). Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang eller posten, samt høytider. Maks leveringstid er 30 dager etter bestillingen er mottatt. Om vi IKKE kan levere innen avtalt tid og kjøper ikke godtar ny leveringstid, har du som kjøper rett il å heve kjøpet uten kostnad. Beløpet tilbakebetales innen 30 dager. 

For brevpost som kommer i retur pga feil/manglende adresse og kunde ønsker varene tilsendt på nytt vil kunde bli belastet med nye fraktkostander.

Fri frakt ved kjøp over kr. 350.-

Vi sender små pakker som brevpost og vil bli levert rett i postkassen din, om det er plass til pakken og det vil ikke være mulig å spore din forsendelse. 

SERVICEPAKKE Posten - Varene sendes til ditt nærmeste postkontor eller post-i-butikk. Du mottat en SMS og/eller hentelappe når sendingen har ankommet postkontoret.  Velger du dette alternativet faller muligheten for fri frakt bort. 

For uavhentede pakker som sendes i retur (ikke blir hentet ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt samt service honorar pålydende kr 150.- eks.mva.

 

BETALINGSMETODE

Vi bruker KLARNA CHECKOUT som betalingsløsning. Dette er en enkel, sikker og anerkjent betalingsmetode. Med Klarna kan du hvor som helst gjennomføre en handel med kun å oppgi din e-postadresse eller ditt postnummer. Du kan velge mellom kortbetaling, fakturabetaling eller faktura delbetaling. Uansett hvem av disse betalingsmetodene du velger vil du forholde deg til Klarna. Det er først etter at du har fullført kjøpet at Klarna ber deg velge betalingsmetode.

Kortbetaling - du betaler på vanlig måte med Visa eller Mastercard. 

Fakturabetaling - ønsker du å se varen før du betaler kan du velge fakturabetaling. Du får da tilsendt varen og en faktura med 14 dagers betalingsutsettelse. 

Faktura delbetaling - ønsker du å betale over flere avdrag er dette løsningen. Har du allerede valgt Fakturabetaling kan du bare betale ønsket sum så går det automatisk over til Faktura delbetaling. 

Les mer om sikker og bekymringsløshandel med Klarna her! 

 

RETUR OG ANGRERETT

Kjøper kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøper uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Angrerettskjema vedlegges som link på ordrebekreftelsen som sendes på e-post ved kjøp.

For benytte deg av retur- og angreretten er det viktig at du gir oss skriftig beskjed snarest og innen 14 dager etter at du mottok varen. Varen med angrettskjema returneres i samme stand som mottatt. Returkostnader betales av kunden. 

Ubrukte varer hvor forseglingen ikke er brutt, vil hele beløpet tilbakebetales ved bruk av angrerett innen gitt tidsramme. Det vil si at du ikke kan angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter og produktet må heller ikke være brukt eller testet.  

Skulle det være mangler eller feil med din bestiling, ber vi deg snarest om å ta kontakt med oss. 

Returadresse:

Hexa AS, PB 4334, 7417 Trondheim

Husk å merke forsendingen med navn og ordrenr., samt vedlagt angrerettskjema. 

 

PERSONOPPLYSNINGER

HexaShop vil håndtere alle kundeopplysninger med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående. Informasjon som navn, adresse, mobilnr og e-postadresse blir brukt for å gi deg best mulig service og for gi deg gode tilbud fra oss, samt om vi trenger kontakte deg ang din bestilling. 

 

Alt av innhold på www.hexashop.no tilhører Hexa AS. Det er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette betyr at bruk av materiale som bilder, tekst, beskrivelse og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten tillatelse fra Hexa AS.